Türkiye'de kredi patlaması

Son beş yıl içinde banka kredisi kullandınız mı? Kullanmadıysanız da önümüzdeki beş yıl içinde kullanmanızın muhtemel olduğunu düşünüyorum.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Türkiye'de bankaların kullandırdıkları kredi miktarı bilgisini haftalık ve aylık bazda yayınlıyor. Bu yayınlardan özel ve kamu mevduat bankalarının kullandırdıkları krediler bilgisini derledim, aşağıdaki grafiklerle bilginize sunuyorum.

Kaynak: BDDK raporlarından alınan veriyle derlenmiştir.
Kaynak: BDDK raporlarından alınan veriyle derlenmiştir.
Özel mevduat bankaları kapsamına Akbank, Garanti Bankası, İş Bankası, Yapı Kredi gibi (sanıyorum) toplam 10 banka, kamu mevduat bankaları kapsamına da Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank olmak üzere toplam üç banka giriyor.

Grafiklerdeki kredi büyümesi size de patlama gibi görünüyor mu? Bu grafikler bana göre Türkiye'de bankacılık işinin potansiyelini apaçık ortaya koyuyor. Bence bankacılık sektörümüzün geleceği çok parlak.

Kredilerdeki bu potansiyel ya da genel olarak bankacılık sistemimizin geleceğiyle ilgili siz ne düşünüyorsunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder