(Bankacılık sektöründe) Faiz dışı gelirler

Bankacılık sektörümüzün uzun vadede büyük potansiyel vadettiğini daha önce burada paylaşmıştım. Sektörün gelişimini çalışırken yaptığım bir analizi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Aşağıdaki grafikte özel mevduat bankalarının net faiz gelirleri ve faiz dışı gelirlerinin son beş yıl içindeki gelişimini son üç aylık toplamlar serileri olarak görmektesiniz.

Kaynak: BDDK aylık raporlarından alınan veriyle derlenmiştir.
Özel mevduat bankaları kapsamına Akbank, Garanti Bankası, İş Bankası, Yapı Kredi gibi (sanıyorum) toplam 10 banka giriyor.

Bu grafiği oluştururken amacım bankaların faiz dışı gelirlerinin son yıllardaki gelişimini irdelemekti. Faiz dışı gelirlerin faiz gelirlerine yaklaştığını ya da geçtiğini, en azından bu yönde bir trendi görmek istediğimi itiraf etmeliyim. Bu nedenle bu analizi sadece özel mevduat bankaları için yaptım (kamu bankalarına haksızlık etmem istemem, ama faiz dışı gelirlerin artırılması anlamında özel bankaların kamu bankalarına göre muhtemelen daha yenilikçi oldukları düşüncesiyle).

Yukarıdaki grafiğe yansıyan gelişim tam olarak benim görmek istediğim resim olmasa da, önümüzdeki beş yıl için yukarıdaki serilerden favorim kesinlikle faiz dışı gelirler serisi.

Kalıcı olarak girdiğimizi düşündüğüm düşük faiz ortamında bankacılık sektörümüzde faiz dışı gelirlerin artırılması konusunda büyük potansiyel olduğuna inanıyorum. Ne dersiniz, siz de bankacılık hizmetlerinin çok yakınımızda olduğunu ve öyle ya da böyle bu hizmetlerden gün geçtikçe daha fazla faydalandığımızı hissediyor musunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder