Otomotiv sektörünün net dış ticaretimize katkısı

Son iki yazımda ülkemiz otomotiv endüstrisinin geçtiğimiz iki yıl boyunca sergilediği satış ve üretim performansını ortaya koymuştum.

Bu noktada bu bilgileri kendi arasında kıyas yaparak ülkemiz otomotiv endüstrisinin net toplamda dış ticaret dengesine katkısını – adetsel bazda da olsa – ortaya koymak elbette mümkün. Bu çalışmayı son bir yıl için (Aralık 2010 - Kasım 2011 arası dönem) üretim ve satış bilgilerini kullanarak yaptım, aşağıdaki grafiklerde paylaşıyorum.

Açık olarak görüldüğü üzere, ülkemizde üretilen otomobil ve hafif ticari araç sayısı satılandan fazla. Özellikle hafif ticari araçta ülkemiz ciddi bir üretim üssü durumunda.

Ben üretim ve satış arasındaki bu farkın (ve dolayısıyla sektörün ülkemiz dış ticaret dengesine yaptığı net katkının) önümüzdeki yıllarda daha da açılacağına inanıyorum.

Siz bu konuda ne dersiniz?

Kaynak: Üretim için Otomotiv Sanayii Derneği, satış için Otomotiv Distribütörleri Derneği raporları.
Kaynak: Üretim için Otomotiv Sanayii Derneği, satış için Otomotiv Distribütörleri Derneği raporları.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder