Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç üretimi

Aralık ayının -sektör dinamikleri nedeniyle- otomotiv sektörü satışlarının sıçrama yaptığı bir ay olduğunu dün burada yazmış ve bu ay satışların nasıl gittiğini merak ettiğimi paylaşmıştım. Konuyla ilgili geribildirimler almaya devam ediyorum, net bir kanaatim oluşursa elbette buradan paylaşıyor olacağım.

Üretim sektöründen konu açılmışken, sektörün ülkemizde gerçekleştirdiği üretimi de derleyip paylaşmak istedim. Ülkemiz otomotiv endüstrisinin son iki yıl boyunca gerçekleştirdiği üretimi aşağıdaki grafiklerden takip edebilirsiniz.

Bu çalışmaya sadece otomobil ve hafif ticari tipindeki araçları dahil ettim (nispeten düşük miktardaki kamyon, traktör, vs üretimi grafiklerde yer almıyor).

Bu noktada otomotiv sektörünün 2012 üretim projeksiyonlarını merak ediyorum. Elbette kapasite kullanımında daha yerimiz olduğu için üretimi satışlar yönlendirecek, bu bağlamda küresel konjonktür ve hedef pazarlarımızın makroekonomik durumu kritik. Ama yine de sormak istiyorum:

Ne dersiniz, iki yıldır düşük bir eğimle de olsa devam eden üretimdeki artış trendi 2012'de de devam edebilecek mi?

Kaynak: Otomotiv Sanayii Derneği'nin yayınladığı aylık bülten raporları.
Kaynak: Otomotiv Sanayii Derneği'nin yayınladığı aylık bülten raporları.

Güncelleme: Bu yazının yayınlanmasından sonra kaleme aldığım şu yazı da ilginizi çekebilir:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder