Onlarca iyi blog ve blogda kalite üzerine

Biraz önce Turkcell 2011 Blog Ödülleri kapsamında 15 farklı kategoride ilk 10'a giren bloglara bir göz attım. Amacım hem bilmediğim harika bloglar keşfetmek, hem de kendi bloguma da yansıtabileceğim iyi uygulamalar/yaklaşımlar var mı diye bir nevi "benchmarking" yapmaktı. Çok faydalı bir seans oldu.

Öncelikle şunu söyleyim, Türkçe blogların bu çeşitliliğe ulaşmış olmasına çok sevindim. Sanıyorum bu bir trend ve önümüzdeki bir kaç yıl içinde güçlenerek devam edecek. Birşeylerde iyi olanların bunu internet aracılığıyla paylaşması harika!

Kendi blogumla ilgili çıkarımlarım şunlar:
  • Küresel dünya düzeni, makroekonomi, finans gibi alanlarda blog yok denecek kadar az. Bu elbette talihsiz bir durum ama hadi iyi tarafından bakayım: Malum, ben bu alanlara odaklanacağım için bu -en azından- benim blogumun geleceği için pozitif. 
  • Bloglarda genellikle çok "ağır" temalar kullanılıyor. Resim ve videolar elbette olmalı ama çoğu durumda resimler gereksiz büyük, ayrıca pekala link olarak da verilebilecek pek çok video metnin içine katıştırılmış. Bunlar takip eden kişiye yavaşlık ve odaklanma zorluğu olarak hissedilir şekilde yansıyor. 
  • Ben blogumda hep sadelikten yana olacağım. Takipçilerimin paylaştığım fikirlerime kolayca odaklanabilmeleri benim için çok önemli. Bloglara göz atınca bu düşünceme olan inancım pekişti.
  • Sadeliği korumak bağlamında doğal bir avantajım var, o da blogumda büyük oranda fikir paylaşımı yapacak olmam. Görsel materyal olarak çoğunlukla grafikleri tercih edeceğim.
Sizin önerileriniz varsa bunları da almaktan memnun olurum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder