Denk bütçe'ye doğru

Takip edebiliyor musunuz bilemiyorum ama Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde 2012 Bütçe Kanunu tasarısı görüşmeleri hummalı bir şekilde devam ediyor. Meclis ajandasına göre bu kanunun 8-21 Aralık tarihleri arasında görüşülerek karara bağlanması planlanmış. TRT 3'ten de canlı olarak da yayınlanan görüşmeler çoğu zaman gece yarılarına kadar devam ediyor.

Bir taraftan da geçtiğimiz birkaç gün içinde Maliye Bakanlığı Ocak-Kasım dönemi için Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri raporunu yayınladı. Rapora göre Kasım ayı sonu itibarıyla 2011 merkezi yönetim bütçemiz artıda:
  • Bütçe giderleri: Ocak-Kasım arası dönem için 272,3 Milyar TL'de
  • Bütçe gelirleri:  Ocak-Kasım arası dönem için 272,8 Milyar TL'de
Aralık ayı gerçekleşmeleri de önemli elbette, ama sanıyorum 2011'de yıllar sonra ilk kez ülkemizin kamu bütçesi fazla verecek. Aralık sonu itibarıyla küçük bir eksi bakiye de çıksa bile ben şimdiden 2011 bütçesini denk sayıyorum.

Ülkemizin merkezi yönetim bütçesiyle (yani devlet bütçemizle) ilgili bazı makro büyüklükleri biliyor olmakta fayda var:
2011 yılı bütçe gerçekleşmeleri — 2010 yılı ile karşılaştırmalı olarak, ilk 11 ay
(Kaynak: Maliye Bakanlığı'nın yayınladığı Aylık Bütçe Gerçekleşmeleri Raporu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder