Ahmet Kara kimdir?

1974 yılında Konya'da dünyaya gelmişim.

Ortaokulu Konya Anadolu Lisesi'nde, liseyi Ankara Fen Lisesi'nde okudum. Üniversite eğitimimi Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği lisans ve ODTÜ İşletme yüksek lisans dereceleri ile tamamladım.

Okul hayatım hep çok başarılı geçti. Daha çocuk yaşta girdiğim Anadolu Liseleri sınavında, sonra Fen Liseleri sınavında, üniversite sınavının her iki basamağında, hatta öğrencilik yıllarım boyunca girdiğim Türkiye çapındaki tüm deneme sınavlarında hep Türkiye ilk 100'ündeydim.

Analitik zekamın üst düzeyde olmasını benim bir başarım olmaktan ziyade Allah vergisi olarak, bu zekayı güzel ülkemizin faydasına olacak şekilde kullanmayı ise en büyük sorumluluğum olarak gördüm her zaman.

Mayıs 2010'da çekilmiş bir fotoğrafım

Bir Koç grubu şirketi olan Arçelik'te -ilk üç yılı işletme yüksek lisans programımla eş zamanlı olmak üzere- tam onbeş yıl çalıştım. Bu uzunca süre boyunca şirketim için çok keyif alarak çalıştığım dönemler oldu.

Ancak gerek yukarıda bahsettiğim eğitim geçmişim, gerekse okul dışında oluşturduğum teknik ve entellektüel donanımım, bana başkasına çalışmaktan çok daha iyisini yapabileceğimi her geçen gün biraz daha yükselen bir ses tonuyla söyledi durdu. Yapmak istediğim çalışmalara zamanım artık hiç bir şekilde yetmez hale gelince başka kurumlar adına çalışmayı sonlandırdım.

Ağustos 2011'den itibaren tam zamanlı olarak bağımsız bir araştırmacıyım. İlgi alanlarım küresel ekonomi, finans piyasaları ve şirketlerin ticari rekabeti konularıdır (bankacılık, otomotiv, enerji, telekomünikasyon sektörlerinde). Bu arada, Sermaye Piyasası Kurulu'nca tanınan "Sermaye Piyasası Araçları İleri Düzey Lisansı" sahibiyim.

Haftalık toplam 54-56 saat süren mesaimin yaklaşık yarısı küresel dünya düzeni ve yatırım konularında araştırmalar yapmakla, kalan yarısı ise finans piyasalarını aktif olarak takip etmekle ve araştırma sonuçlarımı uyguladığım alsat işlemleri yapmakla geçer.

Bu blogumda daha çok iş yaşantımdan beslenen paylaşımlar yapıyor olacağım, ancak insanları daima bir bütün olarak değerlendirmek gerektiğini ve işlerden ziyade insana önem ve değer vermek gerektiğine inanırım. Bu bağlamda özel yaşamımdan kısaca bahsetmem uygun olacaktır.

Eşimle birlikte Ankara'da yaşamaktayız. Özel zamanlarımda ailemle ve arkadaşlarımla birlikte olmayı, spor yapmayı, tiyatro ve gösteriler gibi sahne sanatlarını takip etmeyi severim.

Beni blogum dışında şu ortamlarda da takip edebilirsiniz:
  • Twitter – Yaşama düştüğüm kısa notlar
  • Google+ – Ekonomi ağırlıklı makale paylaşımlarım
  • Linkedin – Profesyonel kimliğim ve gruplarım
  • Youtube – Favori videolarım, (ileride) video loglarım

Bu blogun misyonuyla ya da blogumda paylaştıklarımla ilgili olumlu ya da olumsuz her türlü eleştirinizi yazılarıma yorum olarak ya da kahmet1@live.com e-posta adresim üzerinden lütfen benimle paylaşın. Bu beni çok mutlu edecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder